« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
اعتراض آیت الله سیفی مازندرانی به گزافه گویی علی مطهری:
ایشان افزودند: آقایون و فضلا شما تک تکتان مسئول هستید وقتی امروز کسی که تریبون مجلس را در دست دارد بیاید و در دانشگاهی بگوید اگر امام رضا(ع) هم بود شاید در این مجالس کنسرت می نشست. آبروی شهید مطهری را بردید شما، خلف ناصالح هستید با چنین لفظی که حتی پای امام معصوم را برای مطامع جناحی خودتان وسط می کشید.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از  سرویس سیاسی پایگاه 598، آیت الله سیفی مازندرانی در درس خارج فقه ضمن انتقاد از گزافه گویی های اخیر علی مطهری نکاتی را در این خصوص بیان داشتند که متن این سخنان در ادامه می آید.

در حکمت 424 نهج البلاغه حضرت در وصف اولیاء خدا می فرماید:( أَعْدَاءُ مَا سَالَمَ النَّاسُ) اولیاء خدا دشمن آن چیزی هستند که عموم مردم با آن خو گرفتند. چطور دشمن هستند مثلا بعضا اشخاص چنان با بعضی از این لهو و لعب ها مثل: غناء خو می گیرند که حتی برای توجیه کار خودشان متوسل به مرجع تقلید وصاحب فتوا می شوند، تا اینکه به گونه ای سوال را مطرح بکنند که این مرجع تقلید یک جوازی برای او صادر کند.

در روایت است که ریان بن‏ صلت می‏گوید: روزی در خراسان به حضرت رضا گفتم: مأمون عباسی از قول شما نقل كرده كه در غناء ترخیص داده ‏اید و حضرت فرمود: (كذب الزّندیق) بی دین دروغ می گوید. من این گونه به او نگفتم. او از من درباره غناء پرسید.

پاسخ دادم كه مردی بر امام باقر ـ علیه ‏السلام ـ وارد شد و از حكم غناء از او سؤال كرد، آن حضرت فرمود: وقتی خداوند بین حق و باطل جدا كند، غنا در كدام قسمت قرار خواهد گرفت؟ گفت: در صف باطل. فرمود: تو خود حكم آن را بیان كردی.( وسائل‏ الشیعه، ج12، ابواب ما یكتب به، باب 99، ح 14).

بیزاری امام رضا علیه السلام در حدی بود که در مورد آن شخص فرمود (کذب الزندیق) از این کلام معلوم می شود که خیلی این کار یعنی غناء در نزد حضرت مبغوض بود و با عباسی به مثل یک دشمن برخورد کرد و هم نسبت کذب و هم نسبت زندیق بودن را به او داد.

آقایون و فضلا شما تک تکتان مسئول هستید وقتی امروز کسی که تریبون مجلس را در دست دارد بیاید و در دانشگاهی بگوید اگر امام رضا(ع) هم بود شاید در این مجالس کنسرت می نشست.

آبروی شهید مطهری را بردید شما، خلف ناصالح هستید با چنین لفظی که حتی پای امام معصوم را برای مطامع جناحی خودتان وسط می کشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: